Monday, 19 August 2019

Kenangan Silam - Nostalgia

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah


JEJAK KASIH - DENGAN DIRI SENDIRI

Bila menjejak statistik di blog ni tadi, terlihat nama blog lamaku di situ. Ada orang melawat blog aku yang dulu. Dan kemudian datang ke mari sebab aku dah tulis yang aku akan berpindah ke blog ini.

Terasa ingin lihat kembali pula blog yang dulu.  Aku klik link itu. Dan sampailah aku ke situ.

Ku baca 2, 3 entri yang pernah ku tulis. Kelakar ada, kagum pun ada, hahahaha. Perasan sorang-sorang.

Tak sangka banyak juga yang aku tulis waktu tu. So, I really can call myself a writer. Iyooo lah.


NOSTALGIA - JEJAK KASIH DENGAN SAHABAT

Aku tengok pula senarai blog rakan-rakan yang pernah aku jejaki blog mereka dulu. Wah, panjang juga senarainya.

Aku klik satu persatu. Nostalgia sangat.

Aku lihat hampir semua mereka sudah tidak menulis di blog. Tarikh akhir masing-masing menulis, ada yang pada tahun 2004, ada 2006, ada 2010, ada 2011 dan ada juga yang sudah delete blog mereka barangkali. Sebab dapat mesej "Error".

HARAPAN

Sungguh besar harapan aku. Alangkah bagusnya jika zaman kegemilangan blog suatu ketika dahulu kembali semula. Tentu seronok, kan?

Namun, apakan daya. Media sosial lain yang lebih mendapat perhatian. Tak mengapa, aku akan tetap bersama dengan blog. Walaupun menulis di laman media sosial yang femes itu, tapi blog ini tetap tidak akan aku lupakan.

Moga masih ada juga sahabat yang sudi melawat ku di sini. :)

Apo nak dikato...


4 comments: