Saturday, 13 May 2017

Jom muhasabah

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Tengok drama korea Perfect Wife. Ingatkan nak cerita pasal ciri-ciri isteri sempurna. Sekali cerita pasal manusia psiko. 

Yang paling terkesan, bila sang suami berkata yang dia akan buat refleksi diri demi untuk menyelamatkan rumahtangga beliau. Tapi apa yang berlaku? 

Kisah di bawah ini telah diubahsuai mengikut citarasa sendiri hehe. Bayangan yang hadir dalam kepala lepas tengok apa yang jadi hasil refleksi diri sang suami itu.

Kisahnya:

"Baik. Saya akan muhasabah diri. Untuk perbetulkan situasi ini"

Setelah selesai muhasabah diri,

"Saya dah selesai muhasabah. Saya rasa kita berada dalam situasi ini sebab:
    1 - saya selalu diperlekehkan oleh awak dan semua orang
    2 - saya tidak pernah diberi peluang untuk buktikan kehebatan saya
    3 - orang suka pinggirkan saya
    4 - bla bla bla...."

Hmmmm...ini muhasabah ke cari salah?

Kesiaaaannnn....


No comments:

Post a Comment