Tuesday, 9 May 2017

Aku perlu blog ini :)

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Lama giler tak menulis di sini. Betul-betul menyepi dari dunia online. Wasap pun jarang join. Facebook pun jeling aje. Tulis sikit-sikit post, like sikit-sikit post orang, selebihnya tak buat apa-apa. Sindrom apakah ini? Hehehe. 

Urusan rumahtangga benar-benar mengambil banyak masa aku (tiba-tiba guna aku lah pulak). Hantar ambil anak sekolah. Nasib baik semua sekolah pagi. So, satu sesi sekaligus 4 orang. Cuma kadang-kadang ada yang kena stay back sebab ada ko-kurikulum dan kelas tambahan, jadi petangnya kena menyupir ke sekolah la jugak. Tapi tak jadi hal sebab sekaligus dengan uruskan urusan gerai makan D'Kejora. 

Itu lah dia. Jadi suri rumahtangga bukan takat suri rumahtangga aje. Tetapi juga jadi assistant untuk gerai makan, dan juga assistant untuk kompeni suami. Sekarang ni banyak urusan kompeni jadi tergendala sebab aku belum pandai nak urus sekaligus 3 tugas tu. Nak kena duduk termenung dan fikirkan bagaimana menangani semua urusan tu dengan optimum. Mesti perlukan sistem yang terkawal kan? Hmmm...

Rasanya kepala pun dah nak pecah memikirkan semua urusan duniawi tu. That's why I think I need to start blogging again to release all those things/junks inside my head. Letakkan semua di sini, mudah-mudahan kepala ringan dan boleh fikir dengan tenang langkah-langkah yang perlu. 

Satu je lagi yang sangat-sangat aku nak buat i.e. menjana pendapatan sendiri. Dari rumah. Itu pun dah macam-macam cuba sebenarnya. Affiliatelah, dropship lah tapi mungkin sebab disiplin tak cukup kuat, semua macam terbengkalai begitu sahaja. Kalaulah ada mentor yang dapat bantu, seronok jugak eh? Tapi dah tak nak dah join sebarang multi level ke apa ke. Sebab dah penat buat semua tu dulu. Dan suami memang tidak merestui. 

Macam dah merapu lah pulak. Menampakkan betapa serabutnya minda aku sekarang ni. I need a breather. Hehehehe. 

Apa-apa pun, lirik lagu ini menjadi penawar jugak:

"Jangan menangis, sayangku
Semua itu sementara
Berdoalah pada yang Esa
Terus menahan sabar
Moga bahgia di sana"

In sya Allah. 

No comments:

Post a Comment