Friday, 9 December 2016

Apa khabar sahabat lama ku (baca: blog ku)

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Fuyoo...lama giler tak jenguk blog. Sibuk sangat ke? Rasanya tidak la sibuk sangat tapi lebih kepada perasaan ingin menyepi dari segala media. Di facebook pun senyap, di whatsapp dan telegram pun senyap. Kenapa begitu? Entah, diri sendiri pun tak tahu. Mungkin ia satu fasa kot.

Baru pulang dari kampung. Kepenatan. Tetapi tersuntik semangat baru jugak. Semangat ni mungkin perlu untuk tahun baru ni nanti, in sya Allah. Memang betul jugak la orang kata, kita perlukan kerehatan dari segala aktiviti yang kita buat untuk sekian lama. Balik kampung ni memberi kerehatan dan juga beri peluang untuk keluar dari rutin harian yang makin lama makin menyesakkan kepala. Hehehe. Mungkin itu sebabnya timbul satu semangat yang baru ni. Syukur.

Dah nak masuk tahun baru dah ni. Dah tiba masa untuk lihat balik segala azam, keinginan dan apa saja yang ditulis pada awal tahun hari tu. Berapa persen berhasil dan berapa azam yang dalam proses. Lepas tu boleh lah merangka azam yang baru pula. Lepas ni boleh lebih kerap menjengah blog ni kot. Untuk diri sendiri pun. Sebab tak mahu beli diari, mungkin boleh gunakan blog ni sebagai diari bagi tahun 2017 nanti. In sya Allah.


No comments:

Post a Comment