Tuesday, 12 July 2016

Syawal Tiba - Jom Pasang Matlamat

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Subhanallah.

Hari Raya Aidilfitri sudah pun datang. Selamat Hari Raya ibu ucapkan kepada semua yang meraikan. 

Syukur sangat-sangat pada tahun ini ibu berpeluang untuk berhari raya bersama ayahanda tercinta di Melaka. Dan berpeluang juga untuk pulang ke kampung sebelah suami untuk beraya bersama adik-beradik ipar (ibu dan bapa mertua dah pulang ke rahmatullah - semoga roh mereka dan roh mak ibu berada di dalam rahmat dan lindungan Allah sentiasa hendaknya, amiin)

Matlamat untuk bulan Syawal:

  • Habiskan ganti puasa secepat mungkin - berangan juga nak puasa 6 tetapi ganti puasa harus didahulukan.
  • Turunkan lagi berat badan untuk capai 65 kg (berat ideal yang sangat ideal hehe)
  • Menyiapkan beberapa kertas kerja yang diamanahkan oleh sahabat
Nampak macam sikit je matlamat tu hehehe. Tapi nak menyiapkannya memerlukan disiplin dan semangat jugak hahaha. 

Mudah-mudahan matlamat ibu ini akan tercapai. In sya Allah.


No comments:

Post a Comment