Sunday, 24 January 2016

Impian Pasti Jadi Kenyataan

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Bismillah.

Alhamdulillah.

Setelah sekian lama tidak menulis di sini, barulah sekarang berpeluang untuk duduk sebentar dan mengarang. 

Merasa sangat teruja ni. Sebab sekarang dah masuk minggu terakhir di bulan pertama tahun baru. Dan apa yang dituliskan sebagai impian atau azam tahun baru sudah 50% dilaksanakan. Dan sedikit demi sedikit azam yang lain mula mengintai.

Perjalanan bisnes D'Kejora Frozen juga semakin mengujakan. Kini ditambah satu lagi gerai yang dinamakan D'Kejora Char Kuey Teow. Juga dibuka di Bandar Baru Bangi iaitu di Bangi Perdana. Tukang masak diimport khas dari Kelantan. Memang sedap (kena puji sendiri jugak hehe)

Saya juga mendapat jemputan dari rakan yang tau saya pernah mengadakan sesi latihan. Mereka berminat untuk ketengahkan modul yang saya bina hasil dari pengalaman dan pembelajaran saya. Mudah-mudahan modul-modul tersebut dapat memenangi hati orang-orang yang sepatutnya. 

Saya juga telah dijemput untuk bersama-sama mengusahakan siri buku yang memberi penerangan kepada orang Islam berkenaan pembahagian harta secara betul. Ini kerana saya pernah membuat sistem berkenaan sistem hibah dan faraid sewaktu di universiti dahulu. Dan sahabat yang menjemput saya ini pula berpengalaman luas di dalam bidang ini. Malah beliau telah mempunyai sijil yang berkenaan untuk berhujah mengenai perkara ini. Doakan kami.

Akhir sekali, sahabat saya juga telah memberi tanggungjawab kepada saya untuk menerajui perniagaan "wholesale" yang akan memberikan sajian pelbagai produk seperti beg tangan, kasut, minyak wangi dan lain-lain lagi. Impian besar kami adalah untuk menjadi setanding LAZADA suatu hari nanti. Dengan itu, saya ingin menjemput pembaca blog ini (jika ada) untuk ke halaman facebook bisnes ini di https://www.facebook.com/saleglitzmarketing/   dan jika sudi, hadiahkan kami satu "like".

Sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment