Tuesday, 24 November 2015

Hasil Interaksi Minda Bawah Sedar

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Alhamdulillah, saya ada bercerita mengenai hipnosis dan minda bawah sedar kan? 

Nak kongsi sedikit pencapaian yang saya dapat semenjak menghipnosis diri sendiri.

1)  Income dari bisnes sejuk beku berjaya diperolehi sebanyak yang diprogramkan. Begitu juga dengan income dari bisnes baru iaitu penjualan satay, kambing grill dan grilled patty (burger bakar). 

2)  Dapat jumpa dengan pengedar jam tawaf dan sekaligus berurusan dengan beliau dengan cepat untuk menjadi agen. Antara impian saya adalah untuk melihat orang Islam menggunakan jam tawaf menggantikan jam biasa. Supaya orang Islam lebih sihat, bertenaga dan lebih bersemangat. Tidak lemah. Wallahuallam.

3)  Dapat turunkan 1 kg berat badan setelah bertahun-tahun kekal dalam berat yang satu tu. Nampak sedikit 1 kg tapi bagi saya itu satu pencapaian besar sebab 1 kg tu memang susah untuk saya turunkan. Sebab saya ni jenis yang lambat naik berat dan lambat juga turun bila dah naik. Dan yang seronoknya saya tak pula diet atau buat senaman. Hanya ambil sedikit suplemen makanan sunnah. Gembiranya. Tinggal lagi 7 kg untuk dapatkan berat ideal :)

4) Lebih bersemangat dan kurang komplen. Tabiat buruk itu adalah saka dalam diri hehe. Saya telah diprogramkan untuk buang saka tersebut semasa bengkel IHP itu hari. Saya dapat rasa yang saya sekarang sudah agak berbeza berbanding dahulu. Kalau dahulu suka bertangguh tapi sekarang sudah berkurang. Hampir kesemua "To do list" saya dapat saya selesaikan dalam jangka masa yang ditetapkan. 


...dan banyak lagi sebenarnya. Yang kecil-kecil. Yang bila terfikir je, terus dapat. Alhamdulillah. Sebab itu lah saya cakap Allah makbulkan doa kita dalam masa secepat 3 saat. Yakin lah. Baru je fikir/doa, terus dapat. Allahuakbar. Syukur sangat-sangat. 

Alangkah bagusnya kalau semua umat Islam boleh manfaatkan hipnosis dan minda bawah sedar. Mesti seronok kan?

No comments:

Post a Comment