Sunday, 22 November 2015

Bengkel Minda Bawah Sedar

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Assalamualaikum,

Lamanya tak menulis. Memang agak sibuk kebelakangan ni menguruskan beberapa perkara. Memandangkan sekarang kami ada 2 jenis perniagaan, maka perlu agihkan masa untuk uruskan kedua-dua perniagaan tersebut. Dan memang baru perasan sangat-sangat, ilmu perniagaan kami masih cetek. Walaupun sudah bergelumang dengan syarikat sebelum ni, tetapi perniagaan sebegitu lain kerenahnya. Apa pun saya sangat bersyukur kerana diberi peluang oleh Allah untuk merasai pengalaman yang berbeza-beza.

2 minggu lepas saya telah menghadiri satu bengkel Intensif Hipnosis Power (IHP) yang dianjurkan oleh Hypnovengers Academy. Seronok sangat. Melihat master-master beraksi. Kemudian kami pula perlu praktikkan dan-dan tu juga. Cuba hipnosis sahabat yang baru dikenali. Agak janggal lah jugak. Tapi seronok bila ia menjadi. Hehehe. Sekarang dah dapat sijil dah. In sya Allah, bulan hadapan akan sampai pula sijil dari IBH (Indonesian Board of Hypnotherapy). Dengan kata lain, saya dah boleh amalkan ilmu hipnosis yang dipelajari ini. Mula dengan hipnosis diri sendiri, keluarga dan rakan-rakan. Ada sesiapa ingin dihipnosis? Haha. 

Tetapi sijil saya hanya untuk hipnosis sahaja. Iaitu untuk masalah-masalah berkaitan emosi sahaja. Atau yang inginkan ketenangan daripada stress dan yang seumpamanya. Masih belum masuk hipnoterapi lagi. Jadi kes-kes yang berat masih belum ada lesen lagi huhu. In sya Allah, untuk bengkel seterusnya akan saya ikuti juga. Mudah-mudahan Allah permudahkan. 

Apa itu hipnosis? Jangan tertukar dengan pukau ya. Hipnosis ni bukan pukau. Secara ringkasnya ia lebih kepada bagaimana kita berinteraksi atau programkan minda bawah sedar untuk mengeluarkan potensi diri sendiri. 

Sedikit testimoni. Alhamdulillah, bila buatkan pada diri sendiri, program pertama saya adalah untuk dapatkan sale sebanyak RMXXXX dalam perniagaan sejuk beku. Dan syukur, dengan izin Allah, saya telah pun mendapatnya. Tak sikit tak kurang, tepat-tepat seperti yang diprogramkan. Allahuakbar. Memang kuasa Allah itu Maha Besar. Dan yakinlah, bila kita meminta dengan Allah, pasti Dia akan makbulkan. Tinggal cepat dengan lambat sahaja. Yang paling cepat makbulnya sepantas 3 saat sahaja. Ini juga sudah saya rasai. Allahuakbar. 

In sya Allah, nanti saya sambung lagi ya.

No comments:

Post a Comment