Monday, 28 September 2015

Aku Seorang Penjaga Gerai (Perkongsian Pengalaman)

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Sekarang saya merupakan seorang penjaga gerai. Haha.

Membantu suami dalam perniagaan sejuk beku beliau. Membuka gerai di pasar Bandar Baru Bangi setiap hujung minggu. 

Bergerak seawal 7:00 pagi dari rumah sehinggalah pukul 10:30 pagi gerai dijaga dan produk ditawarkan kepada pelanggan dan pengunjung pasar. 

Merupakan satu pengalaman yang baru. Sebelum ni saya seorang yang bekerja di pejabat. Kemudian berhenti. Masih juga duduk di hadapan komputer untuk membantu suami dengan perniagaan IT beliau. Memang sangat-sangat berbeza pengalaman duduk di pejabat, di depan komputer dengan duduk di belakang meja gerai, di bawah sekaki payung. 

Kalau dulu, berurusan dengan pelanggan hanya melalui email atau telefon. Tetapi sekarang, berdepan mata ke mata. Memang pelbagai kerenah pelanggan "live" di depan mata. Sungguh mahal pengalaman itu. Saya suka. Dan saya bersyukur kerana diberi peluang sebegini. Alhamdulillah. Mesti ada pengajaran yang Allah ingin berikan kepada saya. Moga dapat pula saya kongsikan bersama-sama di sini. In sya Allah. 

No comments:

Post a Comment