Tuesday, 4 August 2015

Tipah Tertipu Ke?

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah
Gambar: rekaan sendiri. Adaptasi imej dari google

Saya tidak berapa suka mengikuti kisah politik. Kalau orang bercerita pasal politik, saya biasanya tak akan fokus. Dengar aje, fahamnya tidak. 

Namun begitu, sejak kebelakangan ini, pelbagai cerita dihidangkan pada mata dan telinga saya. Nak tak nak, saya jadi terambil tahu walaupun tidak 100% tahu. 

Status di facebook, di twitter, cerita di whatsapp waktu ini memang banyak pasal politik. Ada yang betul, ada juga yang tak betul. Yang mana satu betul, yang mana satu tak betul? Saya pun tak tahu. Kerana saya tidak terlibat dan saya tidak ada sumber-sumber yang terlibat dengan politik. 

Namun saya percaya, walau apapun cerita yang keluar, kebenaran pasti akan timbul juga. Bak kata pepatah "Pandai-pandai tupai melumpat, pasti akan jatuh ke tanah jua".  Siapakah tupai itu? Wallahuallam. 



No comments:

Post a Comment