Thursday, 28 May 2015

Millionaire Game

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Pagi tadi saya ada buat sedikit "spring cleaning" pada laptop. Memang saya jenis orang yang tidak boleh tengok file berterabur, folder berterabur dan seumpamanya. Saya jadi tidak senang hati.  Kalau boleh ingin semua tersusun dalam folder tersendiri supaya nanti senang saya nak cari. Kalau nampak file banyak sangat pun rasa tak senang hati. Mula lah cari file yang dah lama dan delete. Penyakit apa agaknya tu ya? 

Apa-apa pun, sewaktu melihat "Personal Folder" saya, ada satu file yang bernama "Millionaire Money Game" yang saya main dengan diri saya pada tahun 2012. 

Permainan ni mudah aje. Berlangsung selama 6 minggu. Pada minggu pertama, saya diberi wang sebanyak RM3,000.00 (secara maya sahaja, bukan betul-betul). Apa yang perlu saya buat adalah habiskan duit tersebut dalam masa seminggu. Fikirlah apa yang nak dibeli. Tulis kan dalam buku atau dalam komputer. Kalau ada imej lagi bagus. 

Kemudian, untuk minggu ke dua, duit tersebut ditambah lagi menjadi RM25,000.00. Seperti biasa, cuba habiskan dalam masa seminggu tersebut. 

Minggu ke tiga, ditambah lagi duit dan seterusnya sehingga minggu ke enam, saya mendapat RM1,000,000.00

Seronok betul saya bermain permainan ni waktu tu. Maklum lah, boleh beli apa sahaja yang saya inginkan, malah kalau nak buka perniagaan pun boleh. Sebab semuanya adalah secara maya sahaja.

Namun, apa yang menariknya adalah, bila saya lihat balik imej dan senarai perkara yang saya beli dan buat waktu tu, ada yang telah pun menjadi kenyataan. Saya pun tidak perasan. Tapi bila tengok balik satu persatu, saya ternampak "Eh! Ini memang dah dapat. Cuma saiznya sahaja berbeza tetapi bendanya tetap yang sama". 

Banyak juga la yang menjadi kenyataan. Boleh dikatakan dalam 50% sudah menjadi kenyataan dan 20% dalam proses untuk menjadi kenyataan sebab masih lagi berlangsung (proses bayar hutang :) )

Jadi, memang penting lah kita fikirkan apa yang kita inginkan, kemudian zahirkan ia di dalam bentuk tulisan atau imej. Kalau boleh beritahu orang lagi bagus. Yang saya buat tu tak ada orang tahu pun. Saya sorang-sorang je syok sendiri. Mungkin kalau saya kongsikan dengan keluarga ke atau kawan-kawan ke, ia boleh jadi kenyataan dengan lebih cepat? Wallahuallam.

Apa-apa pun Allah jua yang Maha Mendengar dan Mengetahui apa yang diinginkan oleh hambaNya. Dan Dia lebih tahu apa sebenarnya yang kita perlu dan bila kita perlukannya. Alhamdulillah.

3 comments:

  1. Law of Attraction kan Kak Wan hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Haah Mama Bat...Law of Attraction, Power of Visualisation, Focused Intentions hehehhe....terangkum dalam satu game...tapi memang seronok giler main game ni, koya je manjang hahaha

    ReplyDelete