Friday, 1 May 2015

Imbauan Kenangan - Impian jadi nyata

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Selamat bercuti semua sempena hari pekerja. Ramai yang ambil peluang balik kampung sempena cuti panjang hujung minggu ni. Berhati-hatilah di dalam perjalanan. Ingatlah yang tersayang. Sama ada yang menanti di kampung mahupun yang sama-sama ikut serta di dalam perjalanan.

Dua hari lepas saya telah dijemput masuk ke dalam grup blogger yang boleh dikira otai. Sangat gembira melihat senarai nama ahli-ahli di dalam grup tersebut. Ramai yang memang saya masih ingat dan kenali dan pernah singgah menyinggah di blog mereka suatu ketika dahulu, semasa menjadi blogger tegar. 

Mengimbau kembali kenangan di zaman gila blogging dahulu. Sungguh seronok. Walaupun tidak kenal secara nyata, tetapi hanya dengan membaca blog dan berkomunikasi menerusi blog, terasa seperti sangat-sangat kenal. 

Atas sebab itu jugalah saya telah pergi ke blog lama saya. Dan membaca kembali entri-entri yang saya tulis. Betul-betul terkenang weh!

Yang menarik minat saya ketika membaca balik entri yang lama tu, ada satu entri yang saya tulis ada menyatakan hasrat saya untuk berhenti kerja dan menjadi suri yang bekerja dari rumah. Memang sudah lama entri tu. Antara entri terawal di dalam blog tersebut. Memang betullah bak kata pepatah "Be careful of what you wish for, because it might just come true". Dah memang jadi kenyataan dah pun. Sekarang saya sudah pun berhenti kerja dan bekerja kadang-kadang dari rumah. Eh, kenapa kadang-kadang? Sebab ada masanya saya perlu juga ke pejabat untuk uruskan kerja-kerja yang tidak dapat diselesaikan di rumah. Tetapi pejabat saya tu pun rupa dia macam rumah jugak. :)  Boleh tak kalau saya kata memang saya kerja dari rumah lah haha.

Oleh sebab itu, memang segala impian kita patut kita tulis. Dan lagi bagus kalau kita "public"kan dia. Supaya lebih cepat ia menjadi kenyataan. Boleh gitu?

2 comments:

  1. Bagus nye. Boleh bagi tak link ke blog lama? nak singgah juga la

    ReplyDelete
  2. Blog lama banyak merapu hehehe...link dia beraliharah.blogspot.com. Jangan gelak tau..

    ReplyDelete