Thursday, 7 August 2014

Rezeki hasil berblog

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Alhamdulillah, syukur. Hari ni rasa teruja sedikit bila dapat surat dan dibuka, nampak sekeping cek atas nama sendiri. Jumlahnya tidak lah banyak. Sikit aje. Tetapi tetap teruja sebab rezeki ni datang hasil dari berblog sekian lama.

Memang pernah dengar orang boleh dapat duit dari blog. Dan pernah tengok pun orang tunjuk hasil yang mereka dapat. Mereka dapat banyak pula tu. Sebab blog mereka ramai pengunjung dan popular. Blog saya dulu jarang orang lawat. Dan blog saya juga bukan blog bisnes. Menulis atas dasar minat. Tetapi entah macam mana kiraannya, masih juga dapat sedikit habuan. Itu lah rezeki namanya. 

Dari mana saya dapat rezeki tu? Dari Nuffnang. Hasil meletakkan iklan Nuffnang di blog. Nak tunjuk bukti cek tu dah termasuk dalam bank la pulak. Maklumlah teruja sangat. Dan saya yakin juga, dengan tunjuk ajar yang diperolehi daripada ABDR ini, tidak mustahil saya akan mendapat rezeki dari cabang yang lain pula. Bukan setakat Nuffnang. In sya Allah. Saya teringin sekali menjana pendapatan hasil dari penulisan saya. Bagaimana melakukannya? Kena belajar lagi lah ni. Yang penting, tetapkan matlamat dan terus berusaha walau sekecil mana sekalipun. Mudah-mudahan. 


1 comment: