Sunday, 6 July 2014

Momentum Bermula

Teks: Wan Rohaniah Wan Abdullah

Terasa seperti lama tidak datang ke sini. Sangka saya bila tiba Ramadhan, saya akan ada lebih masa sedikit. Lebih masa untuk melakukan banyak perkara yang mungkin tidak dapat saya lakukan di bulan lain. Namun, perancangan Allah untuk saya adalah berlainan. 

Saya memang amat bersyukur, sejak masuk bulan Ramadhan, alhamdulillah, memang rezeki semakin bertambah. Boleh dikatakan hampir setiap hari saya perlu memenuhi keperluan pelanggan yang membuat pesanan. Pesanan minuman kesihatan yang pernah saya tulis di blog ni dulu, serta pesanan untuk bisnes frozen yang dijalankan oleh suami dan rakan-rakannya. Sehingga menyebabkan peluang untuk saya mencatat sepatah dua kata di sini menjadi terbatas. 

Saya bersyukur juga diperkenalkan dengan Akademi Bekerja Di Rumah ni. Kerana bagi saya melaluinya lah saya mempelajari serba sedikit teknik marketing. Walaupun apa yang saya buat tidak sehebat mereka yang sudah lama di bidang marketing atau rakan-rakan lain di ABDR, tetapi ilmu yang saya serap dari rakan-rakan ABDR dan cikgu-cikgunya melalui blog dan post-post mereka di facebook, membuatkan saya merasa lebih yakin untuk membuat promosi saya sendiri. Serta amalan-amalan yang disarankan oleh mereka juga saya praktikkan serba sedikit sedaya mampu. Ini semua boleh menjadi asbab kepada rezeki yang saya perolehi juga, wallahuallam. Sekarang fahamlah saya apa maksud Work At Home Mom (WHAM) dan apa yang diperlukan oleh seorang WHAM untuk memastikan ada keseimbangan untuk bisnes dan rumah tangga.

Mudah-mudahan momentum ini akan berterusan sehingga ke bulan-bulan seterusnya. Bagi mereka yang ingin sekali bekerja di rumah, pakej-pakej kelas di Akademi Bekerja Di Rumah ini memang amat bermanfaat di samping ebook yang disediakan untuk bacaan dan panduan. 

No comments:

Post a Comment